Tiedote: Kyberala saa ensimmäisen kokoaikaisen edunvalvojan − Mika Susi FISC Ry:n toiminnanjohtajaksi

VTM Mika Susi on nimitetty Finnish Information Security Cluster (FISC) Ry:n toiminnanjohtajaksi 1.11.2019 alkaen.

Mika Susi siirtyy FISC Ry:n ensimmäiseksi kokoaikaiseksi toiminnanjohtajaksi Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n johtavan asiantuntijan tehtävästä, jossa hän on vastannut yritysturvallisuuden, turvallisuusjohtamisen ja riskienhallinnan edunvalvonnasta. Aiemmin hän on työskennellyt erilaisissa vaativissa tehtävissä turvallisuusviranomaisten palveluksessa.

− Mika Susi on turvallisuusalan vahva vaikuttaja ja on nyt hienoa saada hänet mukaan yhteiseen työhömme Suomen kyberalan hyväksi, toteaa FISC Ry:n hallituksen puheenjohtaja ja F-Secure Oyj:n toimitusjohtaja Samu Konttinen.

FISC keskittyy toiminnassaan alan yritysten toimintaympäristön ja mahdollisuuksien parantamiseen sekä Suomessa että kansainvälisesti. FISC korostaa julkisen ja yksityisen sektorin tiiviin yhteistyön tarvetta yhteiskunnan kyberturvallisuuden kehittämisessä.

− Haluan koko hallituksen puolesta samalla myös kiittää FISC Ry:n ensimmäistä toiminnanjohtajaa Juha Remestä upeasta työstä. Yhteiskunnallisesti erittäin merkittävää toimialaa edustava yhdistys on kasvanut ja menestynyt mainiosti hänen aikanaan, tästä on Mika Suden hyvä jatkaa, toteaa Konttinen.

− Kiitän lämpimästi koko FISC Ry:n jäsenistöä kuluneista vuosista. Ilman jäseniemme merkittävää panosta emme olisi saavuttaneet nykyasemaamme. Toivotan myös seuraajalleni erinomaista menestystä yhteisen työmme jatkajana, kiittelee Remes.

Tietoturvateollisuuden yhteiskunnallinen merkitys on voimakkaassa kasvussa, sillä strategisesti merkittävän alan yritysten liikevaihto on kasvanut rivakasti jo pitkään ja ne työllistävät Suomessa tuhansia ammattilaisia.

− On hienoa olla viemässä eteenpäin merkittävää strategista kasvualaa. Suomalaisella tietoturvateollisuudella on kansainvälisesti erittäin hyvä maine ja myös erinomaiset mahdollisuudet tulevaisuuden menestykseen ja kasvuun, arvioi Susi.

Yhteystiedot:

Toiminnanjohtaja Mika Susi